| TF104B vs TF105 | |
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Auteur | Message |
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schumi84f1 Maître des Lieux
Nombre de messages : 1470 Pilote Préféré : Michael Schumacher Date d'inscription : 27/10/2004
| Sujet: TF104B vs TF105 Lun 10 Jan à 14:24 | |
| - Toyota F1 a écrit:
- TF105 Close-Up
Changes to the technical regulations for the 2005 season have greatly affected the design of the TF105 race car with notable alterations to the aerodynamics. These new regulations have targeted four specific areas on Formula 1 cars ·front wing, rear wing, side diffusers and the rear of the car.
A side view comparison of the TF104B with the new TF105 (1) The nose cone is higher to cope with the new regulations of the new wings (2) The front wing has been raised by 5cm under new aerodynamic regulations (3) Although quite similar in shape to the TF104B, the TF105 chassis is higher in lower section to the floor and ground (4) (5) A massive amount of work has been done to reduce the cross-section of the TF105 and the sidepods of the TF105 are considerably lower than those of its TF104B predecessor (6) Chimneys play a greater aerodynamic role in 2005 and are bigger compared to the TF104B (7-8 ) Although rear aerodynamic tools are similar to last year, a lot of detailed work has been undertaken to minimise the loss of downforce imposed by 2005 technical regulations (9) Exhaust chimney at the rear of the TF105 are greatly reduced in size (10) Due to the new regulations there is no more seal between the underbody and the tyres (11) In accordance with new rules, the rear wing needs two top elements pushed forward. They must start from the rear axle. The overhang of the endplate remains the same.
Detailed drawing of the 2005 front wing regulation The front wing has been raised u p 5 cm. While the TF104B from wing was 10cm above the reference plane (RP), the TF105 must be 15cm above the RP level.
Detailed drawing of the 2005 rear wing regulation The rear wing has only 2 top elements like 2004, but in 2005 they have been pushed forwards 15 cm to reduce the ability to create downforce. There were no height limitations on the side diffuser on the TF104B but for 2005 the height has been reduced to only 125 mm.
Restrictions at the rear of the car shown on the TF104B One of the harder rules to see on the new car that actually causes a big loss of downforce is around the rear tyres. This image shows the new rules on the 2004 car, the TF104B.
The underbody can no longer make it to the rear tyre, but instead must have a space that is 400mm from the rear axle and 200mm in the transversal section. In image 5, the lighter grey shaded area displays where this space will be on the TF105.
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schumi84f1 Maître des Lieux
Nombre de messages : 1470 Pilote Préféré : Michael Schumacher Date d'inscription : 27/10/2004
| Sujet: Re: TF104B vs TF105 Lun 10 Jan à 14:27 | |
| Vu de profil, la TF105 est beaucoup moins belle que la TF104B. Ces variations sont essentiellement dues au nouveau règlement technique. Il sera bon de comparer la TF105 à ses futures concurrentes. | |
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teamspirit Jacques Villeneuve
Nombre de messages : 13 Pilote Préféré : j.button Date d'inscription : 09/01/2005
| Sujet: Re: TF104B vs TF105 Lun 10 Jan à 14:28 | |
| ouais y'as pas grand chose qui change mais ca vas etre horrible l'aileron avant remonter comme ca | |
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schumi84f1 Maître des Lieux
Nombre de messages : 1470 Pilote Préféré : Michael Schumacher Date d'inscription : 27/10/2004
| Sujet: Re: TF104B vs TF105 Lun 10 Jan à 14:32 | |
| Il y a les 2 ailerons (avant et arrière) qui changent. Si tu regardes les pontons, tu verras les cheminées d'échappement beaucoup plus grosses ainsi que les aérations. | |
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schumi84f1 Maître des Lieux
Nombre de messages : 1470 Pilote Préféré : Michael Schumacher Date d'inscription : 27/10/2004
| Sujet: Re: TF104B vs TF105 Lun 10 Jan à 14:36 | |
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Dernière édition par le Lun 10 Jan à 14:41, édité 1 fois | |
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teamspirit Jacques Villeneuve
Nombre de messages : 13 Pilote Préféré : j.button Date d'inscription : 09/01/2005
| Sujet: Re: TF104B vs TF105 Lun 10 Jan à 14:41 | |
| ouais alors l'aileron arriere je ne parle meme pas il est trops moche quands aux cheminées j'avais pas remarqué ,elle sont enorme je la trouve plus..carré que l'ancienne | |
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schumi84f1 Maître des Lieux
Nombre de messages : 1470 Pilote Préféré : Michael Schumacher Date d'inscription : 27/10/2004
| Sujet: Re: TF104B vs TF105 Lun 10 Jan à 14:42 | |
| TF105 TF104 TF103 TF102 TF101 | |
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teamspirit Jacques Villeneuve
Nombre de messages : 13 Pilote Préféré : j.button Date d'inscription : 09/01/2005
| Sujet: Re: TF104B vs TF105 Lun 10 Jan à 14:46 | |
| je regardais comment l'aero a changer de la TF101 a la TF105
c'est hallucinant
des pontons par-ci des aillettes par là | |
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teamspirit Jacques Villeneuve
Nombre de messages : 13 Pilote Préféré : j.button Date d'inscription : 09/01/2005
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schumi84f1 Maître des Lieux
Nombre de messages : 1470 Pilote Préféré : Michael Schumacher Date d'inscription : 27/10/2004
| Sujet: Re: TF104B vs TF105 Lun 10 Jan à 14:48 | |
| - teamspirit a écrit:
- je regardais comment l'aero a changer de la TF101 a la TF105
c'est hallucinant
des pontons par-ci des aillettes par là environ 10 secondes au tour je crois | |
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teamspirit Jacques Villeneuve
Nombre de messages : 13 Pilote Préféré : j.button Date d'inscription : 09/01/2005
| Sujet: Re: TF104B vs TF105 Lun 10 Jan à 14:54 | |
| et ouais on passe plus vite en courbe | |
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kimika Fou du Roi
Nombre de messages : 404 Pilote Préféré : Mika Hakkinen Date d'inscription : 29/11/2004
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| Sujet: Re: TF104B vs TF105 | |
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| TF104B vs TF105 | |
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